2010. december 10., péntek

Első napok Újzélandon

Reggel felkeltem és volt még egy gyerek a szobába, egy másik meg éjjel elment valamikor. Megtudtam hogy Csehországból van és már másodszor jön ide vissza. Sok információt megtudtam tőle és még teát is kaptam. Aztán szedtem a sátorfámat és elmentem a legközelebbi buszállomásra, hogy bejussak Auckland Citybe, amit épp akkor tudtam meg az új barátomtól, hogy itt az Downtown.

Még Hamburgból lefoglaltam még egy szállást 2 napra csak az volt a problémám hogy azt a címet nem jegyeztem fel. Először egy Net Club-ot látogattam meg, információ gyarapítása érdekében. Végül sikerült megtalálnom a Choice Plaza Backpackers Hostelt. Megkaptam a kulcsot a szobához, ahol volt rajtam kívül 3 velszi,  egy holland, egy georgiai, és egy argentin gyerek. Itt mindenki elmondja hogy hol járt idáig, mit látott, mit csinált, mik a tapasztalatai és hogy miket javasol. Én voltam az aki most kezdi az utazást, és meglepődtem, hogy ezek az emberek mind már rengeteg helyen voltak. Kíváncsi voltam, hogy ha Erdélyt említem mi a reakciójuk, és meglepő módon aki kicsit érettebb utazó, egyből rávágta,hogy Drakula. Ismerkedés után elmentem várost nézni, ismerkedni az új környezettel.

Rengeteg a hatalmas felhőkarcoló, és köztük néha egy-egy régi, cifra épület, ami a modern és a antik stílus ötvözését tükrözi. A belváros az nem olyan nagy, csak a várost korbevevő lakóházak sokasága teszi naggyá Aucklandet. Gyalog simán be lehet járni a belvárost. Van egy busztársaság, illetve 3, amelyikkel körbe lehet utazni egész Újzélandot, és az egyik ingyenes várostúrát kínál csak előző nap fel kell iratkozni. Mikor visszatértem a szállásra, megkaptam a szomorúnak tűnő hírt hoghy rossz szobának adták meg a kulcsát, és legyek szíves pakoljak át a másik szobába. Elején nem tetszett hogy ismét ismerkedés előröl, de aztán annál jobban sült el. Itt volt 2 német csaj, akik vettek egy autót és másnap indultak is útnak, egy francia csaj, egy izraeli csaj, egy uruguayi gyerek, egy argentinai, és egy svájci gyerek akivel együtt lógunk a városba.

Már itt vagyok harmadik napja és még mindig nem tudom, hogy hogyan tovább, hol kezdjem es mit. Aucklandbe nem túl sok a látnivaló de innen indul minden és itt lehet információkat szerezni. Már egy táska szórólapot gyűjtöttem, mások véleményeit elemzem de meg nem tudtam eldönteni, busszal utazzak körbe, ami úgy működik, hogy a busz megy körbe, csak egy irányba és te bármikor bárhol leszállhatsz és felölhetsz (hop-on, hop-off). Ez a jegy egy évig érvényes.  A másik lehetőség hogy autót bérelni valakivel/valakikkel és úgy utazni körbe, vagy akár venni…

3 megjegyzés:

Joco´ írta...

MOst mar lehet megjegyzest kuldeni. Csak ki kell valasztani a Nevtelen, vagy Nev/URL opciot

Zsupla :) írta...

Nah kicsi Jocó!

Akkor most itt mondom el, hogy ügyeske vagy! Tudtam én! Ugy-e milyen izgi honlapot írni??? Én nagyon élvezem. Na és persze nagyon sajnálom, hogy nem tudtam lemenni Londonba. De ki tudja, találkozunk majd Új-Zélandon...:D

Nagyon vigyázz magadra! És töltögess infókat magadról. ;)

Sok sok puszika, Zsú

Névtelen írta...

Aztan ugyes legy nekem Jocokam, itthon mindenki szorit.
Anyueknek ki fogom nyomtatni azokat amiket eddig irtal a blogodba, mert nagyon kivancsiak rad.

Sok puszi mindekitol :* :* :*
Vigyazz nagyon magadra :P :)

Nomi , Joci